De cel evenementen


Opdrachten van de cel evenementen

  • organisatie van een aantal traditionele feestelijkheden die de gemeente organiseert (glüwijn met nieuwjaar, bloemenmarkt, volksbal, Middeleeuwse feesten, Jaarmarkt, activiteiten rond het eindejaar…) 
  • organisatie van activiteiten waarbij de gemeente partner of medeorganisator is (zoals het Korenfestival, het Sprookjesfestival, Forest Sounds, Park Poétik, "Bruxelles fait son cinéma" (openluchtbioscoop)…). 
  • nieuwe concepten bedenken of externe initiatiefnemers bijstaan in alle benodigde stappen om van het evenement een succes te maken (toestemmingen, veiligheid, normen, coördinatie met de gemeentelijke technische diensten…). 
  • andere gemeentelijke diensten, die evenementen willen organiseren binnen hun eigen vakgebied, bijstaan (sport, mobiliteit, leefmilieu, senioren, jeugddienst…). 
  • ontvangst, analyse en behandeling van alle externe aanvragen voor kleinere evenementen (door particulieren of verenigingen: rommelmarkten, wijkfeesten, buurtfeesten,,...), samen met de dienst openbare betrekkingen en de verantwoordelijken voor het noodplan.
 

Wilt u een evenement organiseren in Vorst?

Festival, rommelmarkt, concert, wijk- of buurtfeest, voorstellingen, sportactiviteit, tentoonstelling,… in de openbare ruimte of in een gemeentelijk gebouw, voor al deze feestelijkheden, moet u een aanvraagformulier invullen:
 
  • minstens 6 weken voor het evenement of
  • 3 maanden voor grootschalige evenementen
  • aanvraagformulier
 
 
Afdrukken
liensfocus

Lopende werven

Publicaties

Foto's

Geef uw mening

Agenda
Loopbaantraject 2021 18-10-2021 - 13-12-2021 — Diverse locaties in Vorst, Ukkel en Sint-Gillis
De Vacci-bus in Vorst 21-10-2021 - 30-12-2021 — Sint-Antoniusvoorplein - Padouestraat
Conversatietafels Nederlands 22-10-2021 - 17-12-2021 — Nederlandstalige bibliotheek van Vorst- de bib - Van Volxemlaan 364
Mozaïekatelier 26-10-2021 - 21-12-2021
Boekzinneke - leesactiviteit voor kinderen 27-10-2021 - 22-12-2021 — Bib Vorst - Van Volxemlaan 364
Aankomende agenda-items...