De thuisoppasdienst voor zieke kinderen

Wegens de coronapandemie hebben we een protocol moeten opstellen:
Uw kind is ziek en kan niet naar het kinderdagverblijf of naar school?
Wat moet u doen als u niet op familieleden of vrienden kunt rekenen om voor uw zieke kind te zorgen en u naar uw werk moet?
Doe een beroep op de dienst Thuisopvang voor Zieke Kinderen van het gemeentebestuur van Vorst. Deze dienst richt zich tot de ouders van zieke kinderen, van 0 tot 6 jaar oud.
 
De medewerkers zijn gediplomeerde kinderverzorg(st)ers die, als ze niet werken voor de thuisopvang, aan de slag zijn in een gemeentelijk kinderdagverblijf. De thuisopvangdienst voor zieke kinderen wordt beheerd door de dienst Kinderopvang en is voorbehouden aan de inwoners van de gemeente Vorst.
 
Daarom en om de aanvraagprocedure voor opvang te vergemakkelijken, gebeuren aanvragen voortaan enkel nog telefonisch.
 
De procedure ziet eruit als volgt:
 
Neem contact op met de dienst via 02 346 55 53 tussen 7u30 en 12u00 om een aanvraag in te dienen en alle informatie door te geven die nodig is om de opvang goed te laten verlopen
Motiveer de vraag om opvang met een medisch attest op naam van het kind
 
Betaling met bankkaart
De betaling van de kinderopvang gebeurt voortaan elektronisch via een betaalterminal. Daarom vragen wij u om aan het einde van de prestatie over een betaalkaart te beschikken. De kinderoppas kan niet langer cash betaald worden.
 
De financiële bijdrage van de ouders wordt berekend volgens het netto-maandinkomen van de ouders (ONE-schaal) met een verhoging van 25%.
 
Bij een vermoeden van een covid-besmetting of een positieve test binnen het huishouden kan er geen kinderoppasdienst aangeboden worden. Wij vragen de ouders ook om voldoende hygiënische basisbenodigdheden te voorzien (zeep, schone handdoeken).
 
Afdrukken